شروع یک کسب و کار کوچک یک تعهد بسیار بزرگ است که به شجاعت، عزم جدی، نوآوری و انگیزه نیاز دارد. بسیاری از نوجوانان ایدههای خوبی دارند و بسیار با انگیزه هستند، اما نمیدانند از کجا شروع به کار خود کنند. با کمی زمان، تحقیق و کمک گرفتن از دیگران، برای هر نوجوان ممکن است ایدههای بزرگ خود را به یک کسب و کار موفق تبدیل کند.
گام اول – بارش فکری ایده ها

1 – کار را به یک سرویس تبدیل کنید

یکی از سادهترین روشها برای نوجوانان برای شروع یک کسب و کار، محول کردن کارهای خانه، سرویسی است که می توان آنها را به دیگران پیشنهاد کرد. اگر والدین شما برای انجام یک کار خاص به شما روی میآورند، دیگران نیز این کار را خواهند کرد. یک سرویس پیاده روی با حیوانات خانگی آغاز کنید. افراد زیادی وجود دارند که نمیتوانند در طول روز به خانه بازگردند تا حیوانات خانگی خود را آزاد کنند. با ارائه یک هزینه کوچک به سگ (یا حیوان خانگی دیگر)، شما تنها یک سرویس با ارزش را تامین خواهید کرد، اما در این روند ورزش نیز خواهید کرد.
خانههای تمیز، احتمالا شما در حال حاضر طرفدار حفظ نظافت اتاق خود هستید، پس چرا به دیگران کمک نکنید تا خانههای خود را مرتب و تمیز کنند. با پیشنهاد تمیز کردن یا مرتب کردن یک اتاق شروع کنید قبل از اینکه به سراغ نظافت تمام خانه بروید (کوچک شروع کنید). کارهای حیاط را انجام دهید. هر فصل فرصتی برای کار بیرون فراهم میکند. فرقی نمیکند که در زمستان برف ببارد، برگها در پاییز جمع شوند و یا در فصل بهار گل بکارند، کارهای زیادی در فضای باز وجود دارد که شما میتوانید برای دریافت هزینه انجام دهید.
2 – مهارت خود را افزایش دهید

مهارت نقاشی یا دوخت و دوز خود را به کاری که میتواند به دیگران در یک حوزه بزرگتر برسد، تبدیل کنید. به سایتهایی که بستر فروش کالای دست ساز را فراهم کرده اند مثل دیجی کالا، هنر من و … مراجعه کنید. در این سایتها عضو شوید و کالای خود را به فروش برسانید.
از آثار هنری یا صنایع دستی خود عکس بگیرید. شما به یک دوربین نیاز دارید که عکسهای رزولوشن بالا را بگیرد، چون مشتریان میخواهند کیفیت کار شما را ببینند، که با وجود گوشیهای جدید این مورد دیگر دغدغه نخواهد بود.
3 – برند خود را انتخاب کنید

به خاطر داشته باشید که نام کسب و کار شما به عنوان اولین برداشت برای مشتریان شما اهمیت زیادی خواهد داشت. این نام باید سودمندی عملی محصولات یا خدمات شما را برای مشتریان مشخص کند، نشانگر تمایز شما از رقبا و تجسم فلسفه کسب و کار شما باشد.
نام های بالقوه را برای محصول یا خدمات خود انتخاب کنید، به یاد داشته باشید که هرچه بیشتر نام شما در مورد کسب و کار شما با مصرف کنندگان ارتباط برقرار کند ، تلاش کمتری برای توضیح آن خواهید کرد.
هنگامی که یک نام را در ذهن دارید، حتماً تحقیق کنید که آیا یک کسب و کار یا محصول موجود با همین نام وجود دارد یا خیر. با انجام چند جستجو ساده در گوگل قادر خواهید بود این اطلاعات را پیدا کنید، اما در هر صورت، می توانید از سایت سازمان ثبت اسناد برای جستجوی برندهای ثبت شده استفاده کنید.
قبل از نهایی کردن نام با دوستان و خانواده خود مشورت کنید. از آنها بخواهید هنگام شنیدن نام مشاغل شما، آنچه را به ذهنشان می رسد، بنویسند.
در صورت لزوم، بر اساس بازخوردی که دریافت کرده اید، تجدید نظر کنید.